Distrilog

 

Van familiebedrijf tot een van de grootste logistiek- en transportbedrijven in de benelux. Distrilog legde de voorbije jaren een indrukwekkend parcours af. Maar met de uitbreiding kwam ook de constante nood aan extra personeel. Geen evidente klus in een sector die heel wat knelpuntberoepen telt.

Daarom keek Distrilog in de richting van Perfect Pixel: of ze de Distrilog-branding konden versterken en communicatietools konden aanreiken waarmee ze aan rekrutering konden doen? Uiteraard geen enkel probleem!

Recruitment.​2.0

 

Om de geschikte profielen aan te trekken, moet je als veel wapens in de strijd gooien. Daarom besloot Perfect Pixel, samen met het HR-departement van Distrilog om de aanwerving anders aan te pakken. Noem het gerust ‘recruitment 2.0’, waarbij we aandacht hadden voor het persoonlijke, familiale imago van het bedrijf. We hielpen de instroom van kandidaten versterken door ons mee over de profiel-omschrijving en aanwervingskanalen te buigen.

Employer.​Branding

 

Om nieuwe werknemers aan te trekken, besloten we onze pijlen te richten op de al aanwezige medewerkers. Van hen wilden we Distrilog-ambassadeurs maken. Met een employer branding-strategie: we gingen op zoek naar verhalen-van-op-de-werkvloer, we creëerden interactie via de social media-kanalen en schaafden het interne personeelsmagazine ‘Onderweg’ bij. We lanceerden ook een nieuwe HR-website (www.werkbijdistrilog.be) met vacatures én bedrijfsnieuwtjes op, en optimaliseerden de offline HR-communicatie. Alles om potentiële werknemers al volop bij het Distrilog-verhaal te betrekken.